Jak slavili sedmisté výročí založení Krumlova žáci ZŠ Plešivec? Přece projektovým tématickým dnem! Co to je, asi se ptáte? Žáci 6. a 9. tříd rozdělení napříč třídami do devíti skupin poznávali na deseti stanovištích rozmístěných ve škole a v jejím okolí Krumlov prostřednictvím nejrůznějších aktivit.
Podle dvaceti fotografií staveb města nebo jejich částí hádali, o které budovy se jedná a kde je v Krumlově najdou, vtělili se do rolí turistů hojně navštěvujících naše krásné město a vyhledávali si na webových stránkách ubytování, restaurace, seznamovali se s turistickými atraktivitami i kulturním, společenským a sportovním děním ve městě.
V tělocvičně školy si navékali plátovou zbroj středověkých rytířů, potěžkávali „chladné a palné" zbraně a připomněli si období vlády Rožmberků na Krumlově. Na dalším ze stanovišť je pan ing. Novák z městského úřadu pomocí prezentace na interaktivní tabuli informoval o struktuře městského úřadu a jeho fungování.
Pak dostali příležitost rozhýbat se na „chytrém" interaktivním hřišti Smart Us či při orientačním běhu, během kterého vyhledávali v prostorách školy zadání otázek k Českému Krumlovu a jeho okolí a na něž vzápětí odpovídali. Pro zklidnění se přesunuli do knihovny, kde probíhalo autorské čtení slohových prací žáků na téma „Krumlov v roce 2099", ve kterých na podnět městského úřadu děti popisovaly své vize budoucí tváře našeho města.
Rébusem pro děti bylo samotné pojmenování jednotlivých skupin, které si samy vylosovaly. Jména jako Josef Vlastimil Kamarýt, Josef Rosenauer, Ignác Spiro či Adalbert Stifter byla totiž pro děti velkou neznámou a vyluštit hádanku „kdo vlastně jsme" nebyl lehký úkol. A tak když skupina Arnošta Poráka chvátala skládat obrázky českokrumlovských parků a zahrad a procházela na papíře natištěným bludištěm bývalé zámecké zahrady, skupina Perchty z Rožmberka se seznamovala s dopravním uspořádáním města a opakovala si dopravní značky či povinnou výbavu kola.
Děti s uměleckými ambicemi se nakonec uplatnily ve výtvarné dílně, kde tiskly motivy města z matric papírotisku, lepily společnou koláž českokrumlovských zákoutí spojenou s poznávačkou patnácti míst Českého Krumlova, skládali puzzle, aby vznikl linoryt města jako ústředního motivu plakátu, který děti zpracovávaly na závěr celého dne.
A jak děti samy prožívaly toto netradiční dopoledne? Udělejte si obrázek sami z několika otázek a odpovědí:
Která z aktivit se ti nejvíce líbila? „ Při středověkých hrách - to byla fakt legrace."
Jak se ti pracovalo ve skupině s ostatními spolužáky? „ Jóóó, nebyl to problém. Docela super." „Byla to fajnová spolupráce".
Dozvěděl ses o našem městě něco, co jsi předtím nikdy neslyšel? „ Kolik věcí má tajemník na starosti." „ Že je zámecká udělaná ve dvou stylech."
A tak se zdá, že vše dopadlo ke spokojenosti žáků i kantorů, kteří vymýšlení a přípravě celého dne věnovali svou tvořivost i svůj čas.