Popis: Hodiny plánujeme v třífázovém modelu učení. Na začátku hodiny mají žáci možnost vybavit si, co už o tématu vědí nebo si myslí (rozbouřit své hlavy). V další fázi získávají nové informace prostřednictvím textu, výkladu, videa atd. a třídí si je pomocí diskuzí. V závěru hodiny nové poznatky upevňují a sjednocují. Metody kritického myšlení slouží jako prostředek k třífázovému modelu učení (pětilístek, myšlenková mapa, podvojný deník, volné psaní…).
Proč je to pro nás důležité: Je vědecky potvrzené, že takováto stavba hodiny zachovává rysy přirozeného učení a pomáhá k hlubšímu porozumění učivu a trvalejšímu zapamatování. Zároveň jsou takové hodiny pro žáky atraktivnější, vždy mají prostor diskutovat se spolužáky, vyjádřit a obhájit své názory a spolupracovat v týmu. Osvojují si také různé strategie pro řešení úkolů, což využijí i v dospělém životě.
Všichni učitelé se průběžně vzdělávají v metodách a principech kritického myšlení (RWCT).