Žáci šestých ročníků se v hodinách přírodopisu proměnili na malé badatele. Zkoumali jehličnany v areálu školy.
Kladli si otázky, formulovali své hypotézy, stanovovali postup práce, vybírali pomůcky. Nejzábavnější však bylo vlastní zkoumání.
A nad čím vlastně šesťáci přemýšleli? Zde jsou některé výzkumné otázky:
Jaká je hmotnost a vzhled jehlic smrku a jedle před usušením a po usušení?
Jaká je celková délka pěti šišek z různých druhů jehličnanů?
Kdo je starší – zvolený smrk ztepilý nebo borovice lesní?
Kolik jehličnanů roste v areálu školy a do kolika rodů patří?
Jaké je průměrné stáří pěti jehličnanů v okolí školy?
Jaká je průměrná hmotnost šišky smrku?
Myslíme si, že se další lekce badatelsky orientované výuky v hodinách přírodopisu povedla. A pokud náhodou něco ve skupince nefungovalo, jak mělo, získali jsme poučení pro další práci.
Jitka Novotná, Ludmila Mihaly