Žáci šestých ročníků se v hodinách přírodopisu proměnili na malé badatele. Zkoumali jehličnany v areálu školy.


11.12.2024

Kladli si otázky, formulovali své hypotézy, stanovovali postup práce, vybírali pomůcky. Nejzábavnější však bylo vlastní zkoumání.

A nad čím vlastně šesťáci přemýšleli? Zde jsou některé výzkumné otázky:

Jaká je hmotnost a vzhled jehlic smrku a jedle před usušením a po usušení?

Jaká je celková délka pěti šišek z různých druhů jehličnanů?

Kdo je starší – zvolený smrk ztepilý nebo borovice lesní?

Kolik jehličnanů roste v areálu školy a do kolika rodů patří?

Jaké je průměrné stáří pěti jehličnanů v okolí školy?

Jaká je průměrná hmotnost šišky smrku?

 

Myslíme si, že se další lekce badatelsky orientované výuky v hodinách přírodopisu povedla. A pokud náhodou něco ve skupince nefungovalo, jak mělo, získali jsme poučení pro další práci.  

Fotogalerie

 Jitka Novotná, Ludmila Mihaly