Na ZŠ Plešivec proběhl jedinečný projektový den s názvem Den wellbeingu, který připravili žáci školního parlamentu s podporou svého koordinátora Cyrila Přibyla. Cílem bylo zaměřit se na pohodu ve škole a zařídit si takový den, aby se každý (učitelé i žáci) cítili dobře.
Na rozdíl od běžné výuky měli tentokrát žáci 2. stupně možnost sami rozhodnout, jak bude jejich vyučovací den vypadat. Učitelé jim nabídli různorodé tematické dílny – od relaxačních technik, přes kreativní tvorbu až po pohybové aktivity (např. 3D tisk, Potomci slavných, Ve světě fake news a deep news, Hravá fyzika, Zábavná chemie, Hledání pachatele, Kruhový trénink, Hudební a výtvarné tvoření či Úniková hra) a každý žák si mohl vybrat, co ho nejvíce baví a zajímá. „Chtěli jsme, aby si žáci uvědomili, jak důležité je pečovat o svoji školní pohodu. Tento den jim dal možnost zastavit se a zamyslet se nad tím, co jim ve škole i v životě přináší radost,“ vysvětlil Cyril Přibyl, který žáky školního parlamentu při organizaci provázel.
Akce měla mezi žáky velký úspěch. „Líbilo se mi, že jsem si mohla vybrat, co mě zajímá. Přála bych si víc takových dnů,“ sdělila jedna z účastnic. Podobně reagovali i ostatní žáci, kteří ocenili možnost učit se v jiném než klasickém školním režimu.
Ředitel školy Lukáš Boháč iniciativu školního parlamentu ocenil: „Podpora příjemného, tvůrčího a bezpečného prostředí jsou klíčové prvky pro spokojenost i výkon našich žáků i zaměstnanců. Jsem rád, že si den užili a že sami aktivně přispěli k jeho realizaci.“
„Den wellbeingu se ukázal jako smysluplná akce, která pomáhá vytvářet pozitivní školní atmosféru. Všichni věříme, že se stane tradicí a přispěje k tomu, aby se ve škole všichni i nadále cítili dobře a abychom všichni zažívali radost z učení,“ dodal Lukáš Boháč.