Vážení rodiče, zveřejňujeme informace k přítomnosti žáků na druhém stupni ZŠ. Dle vyjádření ministra školství i nadále zůstává hlavní forma vzdělávání na distanční formě, na kterou se stále připravujeme a plně soustředíme. Přítomnost žáků 2. stupně je tedy čistě dobrovolná.
Vzhledem k této skutečnosti a k přihlédnutí ke konkrétním prostorovým a personálním podmínkám školy jsme zvolili formu třídnických hodin.
Třídnické hodiny budou probíhat jednou týdně podle následujícího časového harmonogramu a budou probíhat pouze ve druhém patře pavilonu 2. stupně vždy od 9:00:
6.A, 6.B, 6.C – pondělí 15. 6. a 22. 6.
7.A, 7.B – úterý 16. 6. a 23. 6.
8.A, 8.B – středa 17. 6. a 24. 6.
9.A, 9.B – čtvrtek 18. 6. a 25. 6. (v případě potřeby i pátek 19. 6.)
Třídní učitel dané třídy Vás bude informovat o charakteru třídnické hodiny a její náplni.
Při prvním vstupu do školy předkládá žák Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.). Pokud zákonný zástupce tento dokument nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna. Dokument „Čestné prohlášení“ je ke stažení níže v příloze, popř. k vyzvednutí v kanceláři zástupce ředitele.
S pozdravem Lukáš Boháč, ředitel školy
Hygienické podmínky pro účast žáků 2. stupně ve škole:
Cesta do školy a ze školy
Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená mimořádnými opatřeními, zejména:
- Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky.
- Dodržení odstupů 2 metry v souladu s mimořádnými opatřeními.
Příchod ke škole a pohyb před školou
- Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s mimořádnými opatřeními.
- Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu.
Vstup do budovy školy nebo školského zařízení
- Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
- Žáky před školou vyzvedne učitel podle harmonogramu a odvede je do tříd.
- Každý žák musí mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
- Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
- Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze školní skupiny.
- Škola organizuje provoz v šatnách tak, aby se zamezilo setkávání žáků z různých skupin.
V budově školy
- Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěva toalet či společných prostor budou organizovány tak, aby byly minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců školy.
- Toalety budou vybaveny mýdlem, dezinfekcí a papírovými ručníky pro bezpečné osušení rukou.
- Dezinfekční prostředky na ruce jsou přidělovány také do tříd.
- Pokud to bude možné, budou děti trávit přestávky venku. Před opuštěním třídy si všichni žáci na celou dobu mimo třídu nasadí roušky.
Ve třídě
- Po příchodu do třídy musí každý žák použít dezinfekci na ruce.
- Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné, je nutné vyhnout se jakýmkoliv změnám ve složení skupiny žáků. Maximální počet žáků ve skupině je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.
- V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
- Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
- Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
- Škola vede evidenci o docházce žáků do školy.
Skupiny žáků 1. stupně
- Složení skupin je neměnné po celou dobu od opětovného umožnění přítomnosti žáků ve škole do 30. 6. 2020. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 25. 5. 2020.
- Pedagogičtí zaměstnanci přidělení ke skupině by se neměli měnit.
Vzdělávací aktivity žáků 1. stupně
- Vzdělávací aktivity jsou organizovány pravidelně každý pracovní den.
- Je zcela v kompetenci ředitele školy rozhodnout o tom, jaké vzdělávací a zájmové aktivity a v jakém rozsahu budou realizovány. Cílem dopolední části je zajistit vzdělávání žáků v obsahu, který škola realizuje v rámci vzdělávání na dálku.
- Vzdělávací aktivity zajišťují pedagogičtí pracovníci. V dopolední části mohou vzdělávací a výchovnou činnost ve skupině zajistit asistenti pedagoga, vychovatelé, případně učitelé 2. stupně. Odpolední činnost zajišťují přednostně vychovatelé.
- Ranní družina není poskytována.
- Obsah a forma všech vzdělávacích a zájmových aktivit budou voleny tak, aby byla zajištěna hygienická a epidemiologická opatření.
- Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny, žádá škola informaci od zákonného zástupce o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet.
- Smyslem vzdělávacích aktivit v této době není primárně sběr podkladů pro hodnocení na vysvědčení.
- Výuka tělesné výchovy v běžné podobě není možná.
- Zařazení pohybových chvilek na protažení a relaxaci je doporučené, stejně jako pobyt ve venkovním prostředí na pozemku školy. Aktivity mimo areál školy nejsou možné.
- Začátek a konec vzdělávacích aktivit během dne stanoví ředitel školy (viz harmonogram výše).
Co dělat v případě, že žák patří do rizikové skupiny
- Doporučujeme, aby zákonní zástupci zvážili rizikové faktory a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách.
- Při prvním vstupu do školy předkládá zákonný zástupce žáka prohlášení: písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví a písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.). Pokud zákonný zástupce tyto dokumenty nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.
Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění
(254.187KB)
Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění