Žáci šestých ročníků se v hodinách přírodopisu proměnili na malé badatele. Zkoumali listy a plody javoru klenu, mléče a babyky.
Kladli si otázky, formulovali své hypotézy, stanovovali postup práce, vybírali pomůcky. Nejzábavnější však bylo vlastní zkoumání.
A nad čím vlastně šesťáci přemýšleli? Zde jsou některé výzkumné otázky:
Jak daleko od místa vypuštění přistane nažka javoru?
Jak ovlivňuje velikost úhlu, který svírají nažky, rychlost padání?
Jakou rychlostí padají plody jednotlivých druhů k zemi?
Poletí rychleji nažky vypuštěné ve škole nebo venku?
Myslíme, že se první lekce badatelsky orientované výuky v hodinách přírodopisu povedla. Šesťáci už ví, že nažky javoru mají tvar, který dokonale plní svou funkci.
Jitka Novotná, Ludmila Mihaly