Týden Harryho Pottera ve školní družině Lvíčata vznikl spontánně, díky naladění dětí na magický svět z televize nebo z knižní předlohy.
Týden jsme začaly osmisměrkou Harryho Pottera, která nás uvítala v Bradavicích. Slova moudrého klobouku nás připravila na rozřazení do příslušných Bradavických kolejí. Společně jsme si rozdaly, přečetly, vyplnily a ohodnotily kvíz, jehož výsledkem bylo přiřazení do Nebelvírské nebo Havraspárské koleje (Mrzimor ani Zmijozel nikomu nevyšel). Následně jsme se zapsaly do Bradavické identifikační karty (fotka, jméno, výška, oči, vlasy, hůlka a podpis) vybrané koleje.
Výtvarnou činnost jsme začaly výrobou kravat (záložek) v barvách kolejí a pokračovala přes kouzelnická zvířátka (sovy a kočky). Všechny týdenní činnosti byly protkány četbou Bajky Barda Beedleho (Čaroděj a skákající hrnec, Fontána příznivé sudby, Mágovo chlupaté srdce, Králice Alice a chechtavý pařez, Příběh tří bratří).
Během týdne nás čekaly důležité čarodějnické mezníky, protože jsme byly navštívit obchod U Ollivandera, kde si každý čaroděj a čarodějka vybrala vlastní ručně vyráběnou hůlku. Ve třídě jsme si nacvičily zaříkadla (Lumos – rozvícení světla; Ridiculus – zahnání bubáka; Expecto patronum – patron, který zažene Azkabanské strážné Mozkomory), která by nám mohla pomoci při návštěvě Azkabanu. Po dostatečném nacvičení kouzel jsme se vydaly do temného a strašidelného Azkabanu (školní bunkr), kde jsme mohly vidět hady, Mozkomory a některé nebezpečné vězně. Ukázalo se, že nacvičení magických formulí nebylo zbytečné. Po návratu do třídy jsme obarvily hůlky pomocí temper, aby více ladily s našimi jedinečnými osobnostmi.
Týden jsme zakončily turnajem Tří kouzelníků, který měl tři úkoly (1. Po stopách obra; 2. Tref Voldemorta; 3. Nezapomeň/Vzpomeň). První úkol vyzkoušel účastníky Turnaje v soustředění a koordinaci pohybu, protože musely správně a v nejrychlejším čase přejít stopy obra. Ve druhé soutěži se projevila fyzická zdatnost, protože jejím cílem bylo nasbírat nejvíce bodů, správně mířenými hody na terč. Ve třetí soutěži se projevily fyzické a pamětní znalosti soutěžících, protože měly ve školních prostorách najít básničky, zapamatovat si jejich obsah a přepsat je do svého listu. Výherce získal Pohár tří kouzelníků a sladkou odměnu.
Velké poděkování patří žáčkům ŠD Lvíčata, bez jejichž nadšení a radosti by tento projekt nebyl realizován a vedení školy, které mi umožnilo využít i nestandardní školní prostory.
Společně jsme se pobavily a odnesly mnoho krásných zážitků.
Mgr. Petra Hořejší