Literární výchova 6.-9. ročník - Mgr. Helena Menoščíková

Hlavní stránka >


Seznam výukových materiálů

1. Epické žánry_F. Forsyth - přehled epických žánrů pro 8. ročník, Frederick Forsyth, hodina pro práci s interaktivní tabulí a ukázkou z knihy Den pro Šakala

2. Odraz 2. světové války v literatuře - projekt pro 9. ročník, zadání projektu pro skupiny

3. Odraz 2. světové války v literatuře - hodina s interaktivní tabulí

4. Odraz 2. světové války v literatuře -pracovní list

5. Odysseova dobrodružství - pracovní list pro práci s Čítankou 8 (Lederbuchová, Stehlíková, nakl. Fraus 2005)

6. Literatura v období baroka a klasicismu - pracovní list pro práci s Čítankou 9 (Lederbuchová, Stehlíková, Fraus 2006)

7. Impresionismus - pracovní list pro 9. ročník, práce s texty v Čítance 9 (Lederbuchová, Stehlíková, Fraus 2006) Ant. Sovy a G. de Maupassanta, opakování pojmu impresionismus

8. Symbolismus a dekadence - pracovní list pro 9. ročník, rozbor básní, symboly, práce s informacemi na internetu

9. Opakování literatury - pracovní list pro 8. ročník, opakování učiva - literární pojmy, autoři a díla

10. Malý princ 1-2 - soubor pracovních listů a zadání pro první část projektu Malý princ (7. ročník): úvodní zadání pro každého žáka, pracovní listy pro 1. a 2. kapitolu, zadání úkolů pro skupiny po zpracování 2. kapitoly

11. Malý princ 3-7 - soubor pracovních listů k projektu Malý princ (7. ročník): kapitoly 3-7

12. Malý princ 8-15 - soubor pracovních listů a zadání k projektu Malý princ (7. ročník), kapitoly 8-15, zadání ke zpracování vlastní planety

13. Malý princ 16-27 - soubor pracovních listů k dokončení projektu Malý princ (7. ročník), podvojný deník, hodnocení projektu, náměty k diskuzi

14. Opakujeme literaturu a sloh - pracovní list pro opakování literatury a slohu v 8. a 9. ročníku, autoři a díla, literární pojmy, frazémy

15. Realismus v literatuře - hodina v ActivInspire, pro 8. a 9. ročník, porovnání romantismu a realismu, teoretický úvod, světoví autoři, pexeso

16. Divadlo Járy Cimrmana - prezentace o divadle, herci, stručná historie, hry

17. Romantismus v literatuře - pracovní list pro 8. ročník, určeno k práci s Čítankou 8 (Lederbuchová, Stehlíková, Fraus 2005) a s filmem Máj (2008), práce s texty K. J. Erbena, B. Stokera, K. H. Máchy, stručný zápis, řešení

18. Válka v literatuře - soubor pracovních listů a textů pro 8. ročník (mezipředmětové vztahy s dějepisem 8 - 1. světová válka), evokační aktivita, válka v poezii - J. A. Rimbaud (Spáč v úvalu), Fr. Šrámek (Raport), 1. světová válka - E. M. Remarque (Na západní frontě klid)

19. Renezance v literatuře - hodina připravená v programu ActivInspire, určená k procvičení renezance v 9. ročníku (předchází seznámení s autory a čtení děl), opakování renezance jako uměleckého směru, G. Boccaccio, Dante Alighieri, F. Villon, M. de Cervantes, W. Shakespeare a jeho dramata

20. Prokletí básníci, anarchisté - hodina připravená v programu ActivInspire pro 9. ročník, opakování předchozích literárních směrů (renezance, baroko, klasicismus, romantismus, realismus), prokletí básníci, Ch. Baudelaire, Jean A. Rimbaud, Paul Verlaine, anarchističtí buřiči, Fr. Gellner, K. Toman, Fr. Šrámek