Seznam digitálních učebních materiálů z matematiky
1. Tělesa - KRYCHLE - základní pojmy, konstrukce krychle a převody jednotek
DUM vytvořený pro žáky 6. ročníku. Žáci se na úvod seznámí s jednotlivých tělesy, se kterými se postupně seznámí v průběhu školní docházky.
Seznámí se se základními pojmy u krychle a s důležitými vlastnostmi pro konstrukci krychle. Součástí DUM je také připomenutí a zopakování převodů jednotek.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
2. Tělesa - KRYCHLE - povrch krychle
DUM vytvořený pro žáky 6. ročníku zaměřený na povrch krychle. V první části je DUM zaměřený na povrch čtverce, s následným odvozením vzorce na povrch krychle. Pro názorné pochopení vzorce je součástí DUM také síť krychle, příklady na procvičení a odkaz na procvičení povrchu krychle prostřednictvím internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
3. Tělesa - KRYCHLE - objem krychle
DUM vytvořený pro žáky 6. ročníku zaměřený na objem krychle. Odvození vzorce a pochopení vzorce je v tomto DUM ilustrováno prostřednictvím sestav obrázků (tělesa z jednotkových krychlí). Součástí jsou i příklady na procvičení a také odkaz na příklady řešené na internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
4. Tělesa - VÁLEC - základní pojmy, převody jednotek
DUM vytvořený pro žáky 8. ročníku. Žáci se na úvod seznámí s jednotlivých tělesy, se kterými se buď seznámili v nižším ročníku nebo je poznají v ročníku devátém.
Seznámí se se základními pojmy u válce a s důležitými vlastnostmi pro výpočet povrchu a objemu. Součástí DUM je také připomenutí a zopakování převodů jednotek.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
5. Tělesa - VÁLEC - objem válce
DUM vytvořený pro žáky 8. ročníku zaměřený na objem válce. Odvození vzorce a pochopení vzorce je v tomto DUM ilustrováno prostřednictvím sestav obrázků (tělesa z jednotkových krychlí). K odvození vzorce pomůže i připomenutí i odvození vzorce na objem krychle. Součástí jsou i příklady na procvičení a také odkaz na příklady řešené na internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
6. Tělesa - VÁLEC - povrch válce
DUM vytvořený pro žáky 8. ročníku zaměřený na povrch válce. Pro názorné pochopení vzorce je součástí DUM síť válce. Postupnými kroky se žáci dostanou až k odvození vzorce pro vypočet povrch válce. Součástí DUM jsou také příklady na procvičení a odkaz na procvičení povrchu krychle prostřednictvím internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
7. Tělesa - KVÁDR - základní pojmy, konstrukce kvádru a převody jednotek
DUM vytvořený pro žáky 6. ročníku. Seznámí se se základními pojmy u kvádru a s důležitými vlastnostmi pro konstrukci kvádru (využití znalostí z konstrukce krychle). Součástí DUM je také připomenutí a zopakování převodů jednotek.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
8. Tělesa - KVÁDR - objem kvádru
DUM vytvořený pro žáky 6. ročníku zaměřený na objem kvádru. Pro odvození vzorce a pochopení vzorce se využije znalostí z objemu krychle a znalosti pro konstrukci kvádru. Součástí jsou i příklady na procvičení a také odkaz na příklady řešené na internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
9. Tělesa - KVÁDR - povrch kvádru
DUM vytvořený pro žáky 6. ročníku zaměřený na povrch krychle. V první části je DUM zaměřený na povrch obdélníku, s následným odvozením vzorce na povrch kvádru. Pro názorné pochopení vzorce je součástí DUM také síť krychle, příklady na procvičení a odkaz na procvičení povrchu kvádru prostřednictvím internetu. DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
DUM vytvořený pro žáky 7. a 9.ročníku. Žáci se seznámí se základními pojmy u hranolů, poznají rozdíl mezi hranolem a tělesem, poznají vztah mezi podstavou a bočním stěnou hranolu a seznámí se s růzností tvaru podstavy.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
DUM vytvořený pro žáky 7 a 9.ročníku. Žáci se seznámí s pojmem síť hranolu. DUM zaměřen na rozpoznávání správně sestavené sítě hranolů a konstrukci sítě hranolů. Součástí je řešení zadaných příkladů.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
DUM vytvořený pro žáky 7 a 9.ročníku. Žákům je připomenut obecný vzorec na výpočet povrchu (na příkladu povrchu kvádru). DUM zaměřen na rozpoznávání správných vzorců pro výpočet podstavy a pláště hranolů .
Součástí je ukázkový příklad s řešením.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
13. Tělesa - HRANOLY - objem hranolu
DUM vytvořený pro žáky 7 a 9.ročníku. Žákům je připomenut pojem objem (jednoduché výpočty objemu) a známé vzorce na objem kvádru a krychle, s následným odvozením obecného vzorce na výpočet objemu hranolu. Součástí jsou ukázkové příklady s řešením.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
14. Tělesa - KUŽEL - základní pojmy, síť kuželu, Pythagorova věta
DUM vytvořený pro žáky 9. ročníku. Seznámí se základními pojmy u kužele a s důležitými vlastnostmi pro výpočet povrchu a objemu. Součástí DUM je také síť kuželu a připomenutí a zopakování Pythagorovy věty, kterou budou pro další výpočty potřebovat.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
15. Tělesa - KUŽEL - objem kuželu
DUM vytvořený pro žáky 9. ročníku. Připomenutí pojmu objem, odvození vzorce pro objem kuželu (s využitím znalostí a poznatků z objemu válce). Součástí je ukázkový příklady s řešením a možnost dalšího procvičování objemu kuželu na internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
16. Tělesa - KUŽEL - povrch kuželu
DUM vytvořený pro žáky 9. ročníku. Připomenutí sítě kuželu a základních pomů. Postupné odvození vzorce výpočet povrchu kuželu (odvození vzorce pro výpočet pláště kuželu). Součástí je ukázkový příklady s řešením a možnost dalšího procvičování objemu kuželu na internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
17. Tělesa - JEHLAN - základní pojmy, rovnoramenný trojúhelník
DUM vytvořený pro žáky 9. ročníku. Žáci se seznámí se základními pojmy u jehlanu, které jsou podstatné pro další práci s jehlanem. DUM také zaměřen na tvar boční stěny jehlanu - rovnoramenný trojúhelník (připomenutí důležitých vlastností, vzorce na obsah a výpočet příkladu na povrch rovnoramenného trojúhelníku).
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
18. Tělesa - JEHLAN - objem jehlanu
DUM vytvořený pro žáky 9. ročníku. Připomenutí pojmu objem, odvození vzorce pro objem jehlanu (s využitím znalostí a poznatků z objemu kuželu a hranolů). DUM zaměřen také na tvar podstavy a zopakování vzorců pro výpočet obsah jednotlivých tvarů podstav. Součástí je ukázkový příklady s řešením a možnost dalšího procvičování objemu jehlanu na internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
19. Tělesa - JEHLAN - povrch jehlanu
DUM vytvořený pro žáky 9. ročníku. Připomenutí základních pojmů jehlanu a tvaru postavy (zopakování vzorců na výpočet obsahů podstav. Ukázka tvaru sítě jehlanu. Postupné odvození vzorce výpočet povrchu jehlanu s obdélníkovou podstavou (odvození vzorce pro výpočet pláště jehlanu). Součástí je ukázkový příklady s řešením a možnost dalšího procvičování povrchu jehlanu na internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.
20. Tělesa - KOULE - základní pojmy, objem a povrch koule
DUM vytvořený pro žáky 9. ročníku. Žáci se seznámí se základními pojmy u koule, s jejími vlastnostmi a definici. Dále se seznámí se vzorci na výpočet objemu a povrch. Součástí je ukázkový příklad možnost procvičení povrchu a objemu koule na internetu.
DUM připravený v programu ActivInspire pro větší interakci mezi vyučujícím a žákem.